• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

ERASMUS+

ERASMUS+ 2019-2021

 

Παρουσίαση στόχων του σχολείου και σχέδιο δράσης του προγράμματος σε συνεδρία προσωπικού.

 

Erasmus parousiasi stoxon 19 21 from mathitesextis
Επιμορφωτικά σεμινάρια με θέμα την Ενεργοποίηση Κριτικής Σκέψης, σε σχολική βάση

"Ενεργοποίηση Κριτικής Σκέψης: Επιστημονολογικές προσεγγίσεις και διδακτικές προϋποθέσεις"

Στις 22 και στις 29 Νοεμβρίου 2021, εκπαιδευτές από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επισκέφθηκαν το σχολείο μας για διεξαγωγή σεμιναρίου με θέμα την ενεργοποίηση της Κριτικής Σκέψης κατά τη διδακτική πράξη.  Η παρακολούθηση των σεμιναρίων ενίσχυσε την κατανόηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για τον τρόπο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών μας, ενδυναμώνοντας το εκπαιδευτικό μας έργο.

"Κριτική Σκέψη και Επιστημολογική Ανάπτυξη-Καλές Πρακτικές Ανάπτυξης και Βελτίωσης για μια Αποτελεσματική Διδασκαλία" 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ERASMUS + ΜΕ  ΘΕΜΑ «ICT in the Classroom Innovative Tools  to facilitate student’s learning Collaboration and Creativity.

Μέσα στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος ERASMUS +,  στο οποίο συμμετέχει το σχολείο με θέμα  « Το σχολείο μέσα από καινοτόμες και δημιουργικές πρακτικές καλλιεργεί τους κριτικά σκεπτόμενους πολίτες του μέλλοντος, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω το καλοκαίρι σεμινάριο με θέμα «ICT in the classroom: Innovative Tools to facilitate student’s Learning Collaboration and Creativity.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης από την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Λιθουανία, την Ιταλία και την Κύπρο. Ο σκοπός του σεμιναρίου ήταν να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς, ώστε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να  αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στη χρήση εργαλείων ΤΠΕ. Επίσης να εμπνεύσει τους εκπαιδευτικούς που θα ήθελαν να  προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση και τη δημιουργικότητα των μαθητών σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων με τη χρήση  των ΤΠΕ. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου είχαμε την ευκαιρία να εμπλακούμε σε πρακτικές δραστηριότητες διερευνώντας:

Α) Την εφαρμογή μοντέλων που υποστηρίζουν την αποτελεσματική χρήση των ΤΠΕ στην τάξη.

Β) Τη δημιουργία και τη διαχείριση εκπαιδευτικού περιεχομένου με τη χρήση ποικίλων εργαλείων, τοποθεσιών web και μηχανών αναζήτησης,

Γ) Την εισαγωγή της τεχνολογίας σε ένα σχέδιο μαθήματος για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Το σεμινάριο ήταν άρτια σχεδιασμένο και οι εμπειρίες που αποκόμισα τόσο στο εκπαιδευτικό κομμάτι, όσο και στο κοινωνικό , αφού είχαν την ευκαιρία να  συνεργαστώ με συναδέλφους από διαφορετικές χώρες και να ανταλλάξουμε απόψεις για το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της κάθε χώρας είναι σημαντικές, καθώς συμβάλλουν στην επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη του κάθε συμμετέχοντα.

Στο σχολείο μας πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν  ποικίλα εργαλεία ΤΠΕ , για να κάνουν πιο ενδιαφέρουσα τη διδασκαλία τους και να αυξήσουν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Εξ’ άλλου η πανδημία έφερε αναγκαστικά όλους τους εταίρους της εκπαίδευσης πιο κοντά στην τεχνολογία και άλλαξε τον τρόπο εργασίας των εκπαιδευτικών . Τα εργαλεία ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εξ ‘ αποστάσεως εκπαίδευση, στην παρουσίαση νέων εννοιών, στην εμπέδωση, στην αξιολόγηση, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της συνεργατικής μάθησης . Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθούν και από τους μαθητές για τη   διενέργεια ερευνών τύπου – projects, για την παρουσίαση εργασιών που τους έχουν ανατεθεί.

   

AΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

Στο σχολείο μας αξιοποιούμε την εφαρμογή padlet  με τους μαθητές μας για να αναπτύξουμε την περιβαλλοντική τους ευσυνειδησία

https://padlet.com/e4elenap/oad40s9umqemqvzc

για να επικοινωνήσουμε με συνεργαζόμενα σχολεία της Ευρώπης μέσα από την πλατφόρμα etwinning

Δημιουργούμε ψηφιακά βιβλία στο Storyjumber για διάφορα θέματα

https://www.storyjumper.com/book/read/64719525/%CE%92%CE%A5%CE%96%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9D%CE%97-%CE%9A%CE%A5%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3

https://www.storyjumper.com/book/read/118363612/Bees-Diary

https://www.storyjumper.com/book/read/79593125/Carnival-Masks-StoryBook

Δημιουργούμε και παίζουμε παιχνίδια στο kahoot

Βυζαντινή Κύπρος:

https://create.kahoot.it/auth/login?next=%2Fuser-reports%2Flive-game%2F88cf8c89-77ca-4673-8ebd-219c61041974%2Fefa80a8a-6109-4fa3-ac08-3ed577ba597c%2F1551026948585%2Fsummary

 

Συμμετοχή σε πρόγραμμα ERASMUS: Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs)

To Α ´Δημοτικό Ύψωνα συμμετείχε δια της εκπροσώπου του, Κυριακής Παπά, σε μαθήματα Erasmus+ για εκπαιδευτικούς στη Φλωρεντία με θέμα: Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs) (Σχεδιάζοντας Περιβάλλοντα Μάθησης χωρίς αποκλεισμούς για την υποστήριξη όλων των μαθητών) την περίοδο από 29/11/21 εώς 4/12/21. Η φιλοσοφία των μαθημάτων αφορούσε τη δυναμική προσέγγιση του μαθητή με διαφορετικότητα και τη θέαση των ατομικών διαφορών του όχι ως προβλήματα, αλλά ως ευκαιρίες για τον εμπλουτισμό της Μάθησης. Στόχος της παιδαγωγικής αυτής μεθόδου είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών, η μη περιθωριοποίησή τους και η επαρκής επίδοσή τους.

Συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρτέμιδας, Αθήνα στα πλαίσια του προγράμματος Job Shadowing

Η εκπαιδευτικός ειδικής εκπαίδευσης του σχολείου μας, Έλενα Παπαντωνίου, στα πλαίσια του προγράμματος Job Shadowing, επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρτέμιδος στην Αθήνα (https://blogs.sch.gr/6dimartem/about/) και συμμετείχε στις εργασίες του σχολείου, την περίοδο 14-18 Μαρτίου 2022. Η εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μαθήματα σε διάφορα τμήματα του σχολείου και να συνεργαστεί με τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση του σχολείου για ανταλλαγή μεθοδολογικών πρακτικών για ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα. Η συνεργασία με το συγκεκριμένο σχολείο επεκτείνεται και σε κοινά προγράμματα που βρίσκοντια σε εξέλιξη στο eTwinning τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

 

Φιλοξενία εκπαιδευτικού από Γερμανία (JOB SHADOWING )

Τον Απρίλιο του 2022 (4-8 Απριλίου), το σχολείο μας φιλοξένησε την εκπαιδευτικό Marie Christine, Walther από το σχολείο Erlenbachschule στο Elz της Γερμανίας (https://erlenbachschule-elz.de/ ).  Η φιλοξενία προέκυψε μετά από γνωριμία της γερμανίδας εκπαιδευτικού με την εκπαιδευτικό του σχολείου μας Παναγιώτα Κτωρή, σε σεμινάριο επαφών που έγινε τον Αύγουστο του 2021 στην Καλαμάτα. Η φιλοξενία αυτή είχε σκοπό την ανταλλαγή ιδεών, εκπαιδευτικών μεθόδων και προβληματισμών για τη λειτουργία των σχολείων. Δόθηκε η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου μας να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του Γερμανικού σχολείου και αναπτυχθούν προβληματισμοί για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Μέσα από αλληλεπίδραση με την εκπαιδευτικό αναπτύχθηκαν νέες ιδέες για νέες δράσεις και μελλοντικές συνεργασίες των δύο σχολείων. 

"Τα παιδιά ζωγραφίζουν την Κύπρο"

Με σκοπό την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της εικαστικής έκφρασης, το Μάιο του 2021, το σχολείο μας βραβεύτηκε από τον Υφυπουργό Τουρισμού για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό αφίσας που διοργάνωσε το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας (CVAR) με τίτλο "Τα παιδιά ζωγραφίζουν την Κύπρο".

Όλα τα έργα των παιδιών που συμμετείχαν παρουσιάζονται στη διαδικτυακή έκθεση του μουσείου στο πιο κάτω λίγκ.

http://cvar.severis.org/en/explore/exhibitions/τα-παιδιά-ζωγραφίζουν-την-κύπρο/

 

Αγορά ψηφιακών γραφίδων για αναβάθμιση της ποιότητας διδασκαλίας

Την Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου, 2021, η πανδημία του covid19, οδήγησε το ΥΠΠΑΝ στο κλείσιμο των σχολείων και στην έναρξη διαδικτυακών μαθημάτων με τους μαθητές.

Οι δάσκαλοι του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Ύψωνα αξιοποίησαν όλα τα τεχνολογικά μέσα του σχολείου και μοιράστηκαν μεταξύ τους τις γνώσεις που έχουν για θέματα αξιοποίησης της τεχνολογίας και μεγιστοποίησης της μάθησης. Με αφορμή τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από σεμινάριο του Εράσμους+, όπου συμμετείχε μια εκπαιδευτικός του σχολείου, εντοπίστηκε η ανάγκη χρήσης γραφίδων κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων. Οι συντονίστριες του προγράμματος και η διευθύντρια του σχολείου, μετά από τη σύμφωνη γνώμη του προσωπικού αποφάσισαν την αξιοποίηση μέρος του κονδυλιού του προγράμματος Εράσμους+ για αγορά 10 γραφίδων, οι οποίες θα αναβαθμίσουν την ποιότητα διδασκαλίας των μαθημάτων.

Με την χρησιμοποίηση των γραφίδων κατά την ώρα των διαδικτυακών μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί  γίνονται πιο ευέλικτοι και δημιουργικοί ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές τους να κατακτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις. Ο διδακτικός χρόνος μεγιστοποιείται  προς όφελος των μαθητών. Τα μαθήματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα και κεντρίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών.

    

Διάκριση του σχολείου για τις καλές πρακτικές του στο πρόγραμμα Εράσμους+ 2018-19

http://www.erasmusplus.cy/uploadfiles/IDEP/Publications/IDEP/Good_Practices_2019.pdf

 

ERASMUSDAYS 2018

 

Φεστιβάλ ERASMUSDAYS

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στο φεστιβάλ ERASMUSDAYS στη Λευκωσία. Παιδιά των Ε΄ τάξεων παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο με θέμα την «Αρπαγή της Ευρώπης». Επιπρόσθετα, ενημέρωσαν το κοινό για τα ευρωπαϊκά προγράμματα που εφαρμόζονται στο σχολείο μας. 

"Προώθηση νέων μαθησιακών εμπειριών μέσα από σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας μη τυπικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης εκτός ορίων τάξης"

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ 2018-19

Ενημέρωση σχολικής κοινότητας

Οι συντονίστριες του προγράμματος -Γιώτα Κτωρή , Θέκλα Καραντώνη, Μαρία Σωκράτους- ενημέρωσαν τους μαθητές, τους γονείς τους αλλά και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για τους στόχους του προγράμματος αλλά και τις διάφορες δράσεις που προγραμματίζουν να πραγματοποιήσουν.  

 

Εκπαιδευτική εκδρομή στο αρχαίο θέατρο Κουρίου

Στις 29 Οκτωβρίου 2018, τα παιδιά της Ε΄1, Ε΄2 και Ε΄3, επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο του Κουρίου. Εργάστηκαν σε ομάδες και περιηγήθηκαν στον χώρο ανακαλύπτοντας απαντήσεις σε ερωτήματα που τους ζητήθηκαν. Συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας και αξιολόγησαν τα αποτελέσματά τους τις επόμενες μέρες, στο σχολείο, κατά το μάθημα των Ελληνικών και της Ιστορίας.

 

Μελέτη της βιοποικιλότητας της περιοχής του σχολείου μας

 

Υπαίθρια έκθεση

Κυνήγι θησαυρού με θέμα: "Τα δικαιώματα του παιδιού" 

Το αυγό της ευτυχίας