Το eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Eίναι μια πλατφόρμα για το προσωπικό που εργάζεται σε σχολεία των συμμετεχόντων Eυρωπαϊκών χωρών, με σκοπό οι μαθητές και εκπαιδευτικοί να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα, να μοιράζονται, να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής κοινότητας μάθησης.
Το Α΄ Δημοτικό Ύψωνα είναι ένα από τα πέντε εκπαιδευτικά ιδρύματα το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο eTwinning School Label 2021-2022
https://www.etwinning.net/el/pub/support/2021--2022-etwinning-school-l
1. LET' S ACT
Στο πρότζεκτ αυτό εμπλέκονται οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄τάξεων του σχολείου μας. Στόχος του πρότζεκτ αυτού είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα και η ενεργοποίησή τους για αλλαγή συμπεριφοράς και υλοποίηση δράσεων που συμβάλλουν στην αειφορεία του περιβάλλοντός μας.
Μυρτώ Κατσουνωτού (2η θέση στο διαγωνισμό λογότυπων)
Δράση 1
Δημιουργία διαδραστικού χάρτη με τα συνεργαζόμενα σχολεία
Δράση 2
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων δημιούργησαν λοτότυπα που αντιπροσωπεύουν την ιδέα του πρότζεκτ. Στη συνέχεια ψήφισαν τα τρία λογότυπα ώστε να αναδείξουν τα λογότυπα που τους αντιπροσωπεύουν καλύτερα. Το λογότυπο της μαθήτριάς μας, Μυρτώς Κατσουνωτού πήρε τη δεύτερη θέση.
https://www.artsteps.com/embed/6186d96ead8a0c38ee057b2d/560/315
Δράση 3
Τρεις μέλισσες, ξεκινώντας από το σχολείο μας, κατέγραψαν τα περιβαλλοντικά μας προβλήματα και ετοίμασαν τις βαλίτσες τους/κυψέλη τους ώστε να ξεκινήσουν το γύρο της Ευρώπης. Πέρασαν από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία, καταγράφοντας τις ανησυχίες των παιδιών για το περιβάλλον. Δημιουργήσαν έτσι ένα ημερολόγιο.
https://www.storyjumper.com/book/read/118363612/Bees-Diary
Δράση 4
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων εντοπίζουν περιβαλλοντικά προβλήματα της χώρας τους και τα παρουσιάζουν. Οι μαθητές των άλλων σχολείων ενισχύουν τις παρουσιάσεις με εισηγήσεις για να ξεπεραστούν τα προβλήματα αυτά.
https://www.thinglink.com/scene/1577642239411093505
Δράση 5
Στο Α΄ Δημοτικό Ύψωνα, τα παιδιά των Στ΄ τάξεων αντιλήφθηκαν ότι πολλά παιδιά δεν τρώνε όλο το φαγητό τους και πετάνε ένα μέρος στο κάδο σκουπιδιών. Σε μια προσπάθεια λοιπόν να βρουν μια λύση σκέφτηκαν μια πρωτότυπη ιδέα. Τοποθέτησαν κάδους στην αυλή του σχολείου όπου μέσα πετάνε όλα τα περισσεύματα από τα σάντουιτς, τα κουλούρια, τις πίτσες και άλλα είδη αρτοποιείας.
Καθημερινά, τα υπολείμματα αυτά φαγητού πηγαίνουν στις κοτούλες και τα ζωάκια που έχουν στο σπίτι κάποιοι από τους μαθητές του σχολείου.
Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά πέτυχαν τη μείωση των απορριμμάτων του σχολείου μας αλλά καθώς και την εξοικονόμηση χρημάτων από για αγορά ζωοτροφών.
Οι κότες έμειναν ευχαριστημένες με το φαγητό που τους στέλνουμε και μας έστειλαν τα αυγά τους για να προγευματίουν οι μαθητές της Στ΄ τάξης.
Η δράση δημοσιεύθηκε και στο περιοδικό "Παιδική Χαρά".
Δράση 6
Οι μαθητές εντόπισαν περιβαλλοντικά προβλήματα στην κοινότητά τους, έβγαζαν φωτογραφίες με τη βοήθεια των γονιών τους και ανέβαζαν τις φωτογραφίες αυτές στο πιο κάτω padlet.
https://padlet.com/e4elenap/oad40s9umqemqvzc
Δράση 7
Οι φωτογραφίες των μαθητών από το πιο πάνω padlet αξιοποιήθηκαν για τη δημιουργία Ημερολογίου για το 2022. Το ημερολόγιο επιχορηγήθηκε από το Σύνδεσμο Γονέων του σχολείου μας και τυπώθηκε σε 30 αντίτυπα. Τα αντίτυπα αυτά δόθηκαν σε όλα τα τμήματα του σχολείου, στο Σύνδεσμο Γονέων, στο Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης, στην επιθεωρήτρια, στην ΠΟΕΔ, στο Δήμαρχο, σε συνεργαζόμενα σχολεία κ. α.
"Change Habits"
Οι μαθητές έχοντας ευαισθητοποιηθεί σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και μείωσης απορριμμάτων, πρότειναν πολλές δράσεις οι οποίες υλοποιήθηκαν είτε στο σχολείο μας, είτε στα συνεργαζόμενα σχολεία.
https://www.slideshare.net/mathitesextis/change-habitspptx
Δράση 8
Η Διεθνής Μέρα Νερού (22 Μαρτίου) γιορτάστηκε στο σχολείο μας με υπαίθρια εικαστική έκθεση στην είσοδο του σχολείου.
https://www.youtube.com/watch?v=0aaQQSdRqEs
Δράση 9
Με αφορμή τη Διεθνή Μέρα της Γης μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης σχεδίασαν επιτείχια έργα με κιμωλίες, στέλνοντας μηνύματα προστασίας της Γης.
Δημιουργήθηκε και διαδικτυακή έκθεση με έργα μαθητών με θέμα την Παγκόσμια Ειρήνη.
https://padlet.com/mtrugna1/i2wbxt6ppfocv3tm
Οι μαθητές των Στ΄ τάξεων συμμετείχαν στο eTwinning project "Περί Ελευθερίας" το οποίο είναι αφιέρωμα στο πλέον εμβληματικό γεγονός της νεότερης Ιστορίας μας τον εορτασμό των 200 ετών από την έναρξη της Επανάστασης του 1821. Η προσέγγιση του θέματος αφορά την έρευνα και τη σύνδεση με τις ιστορίες και τα βιώματα όχι μόνο των επώνυμων αγωνιστών αλλά και των καθημερινών ανθρώπων στα χρόνια της Επανάστασης. Ένα αφιέρωμα που αναζητά τις όψεις της ελευθερίας πίσω από κρυμμένες λέξεις, από καλά φυλαγμένα μυστικά, πίσω από το δίκιο και το άδικο, πίσω από κραυγές χαράς και απόγνωσης… Στόχος του έργου να αναγνωριστούν οι αξίες και τα ιδανικά της εποχής μέσα από τεκμήρια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
(Έργα μαθητών του σχολείου μας)
https://www.youtube.com/watch?v=5BWHtuJ_IKk&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=G9kf8dxmJy4
"Ποιος ήρωας είμαι;"
https://play.kahoot.it/v2/?quizId=c5e42f0f-c2d7-4810-b797-23211e524b5b
https://viewer.joomag.com/hroes1821/0698971001643990329?short&
Προγράμματα etwinning 2019-2020
1. Carnival Masks Storybook
1. Πώς γιορτάσαμε φέτος στο σχολείο την καρναβαλίστικη περίοδο
2. Παιχνίδι Kahoot για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου
3. Ψηφιακό βιβλίο με φανταστικές ιστορίες από τους μαθητές μας , εμπνευσμένοι από μάσκες που μας πρότειναν τα συνεργαζόμενα σχολεία.
Βραβεύσεις 14.10.2020
2. European Museums Tour
1. Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Τοπικό Μουσείο Κουρίου στην Επισκοπή
2. Τα παιδιά παρουσιάζουν μέσα από φωτογραφίες, τις δραστηριότητές τους κατά την περίοδο του εγκλεισμού στο σπίτι λόγω της πανδημίας του covid19.
https://www.youtube.com/watch?v=ealbPTeT_kM&t=1s
3. Τι σημαίνει μουσείο για τα παιδιά;
Διαγωνισμός λογότυπου για το πρότζεκτ
4. Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών για παιχνίδια με τα συνεργαζόμενα σχολεία
Βραβεύσεις 14.10.2020
2ο Παγκύπριο Βραβείο και χρηματικό ποσό 300 ευρώ για εξοπλισμό σχολείου
Το σχολείο μας συμμετείχει στα ακόλουθα προγράμματα etwinning:
Two countries-two Castles
Visit my town
Europe…travelling through the castles
Exchange of boxes
Carnival in the air
Ταξίδι στο Βυζάντιο
Καθ΄όλη τη σχολική χρονιά, οι μαθητές εργάζονται σε διάφορες δραστηριότητες και δημιουργούν υλικό για να το μοιραστούν με τους μαθητές των χωρών που συνεργαζόμαστε. Ταυτόχρονα, μαθαίνουν για την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Συνδέσεις
https://www.storyjumper.com/book/index/50529736/The-island-of-Cyprus
https://www.storyjumper.com/book/index/49307406/-#
Ετικέττες Ποιότητας
e-Twinning School Label 2019-2020
Στο σχολείο μας έχει απονεμηθεί ο τίτλος "e-Twinning School", για την πολιτική που εφαρμόζει προωθώντας το e-Twinning και τις αρχές του.